6

Interneto svetainės dizaino kūrimo procesas- tobulesnis linijinis procesas

2011/05/17 Autorius Kategorija Dizaino procesas

Prieš savaitę aprašiau linijinį interneto  puslapio dizaino procesą.

Šiame straipsnyje aptariamas kiek patobulintas linijinis dizaino procesas.
Kuriant interneto svetainės dizainą procese dažnai dalyvauja keletas žmonių. Dirbant prie naujo interneto projekto dizaino pasitaiko atnaujinimų bei bendradarbiavimo tarp skirtingų specialistų. Todėl tai sudėtingesnis procesas, nei, tarkime, plakato dizainas. Siūloma šį linijinį procesą truputį pakeisti, kartojant kiekvieną dizaino proceso žingsnį, kol jis bus išbaigas ir tik tada pereinant prie tolimesnio proceso  žingsnio. Toks dizaino procesas supaprastina interneto svetainės kūrimą.

Interneto svetainės dizaino kūrimo procesas:

  1. Trumpas aptarimas susideda iš šių dokumentų:

    • Kliento atsiųstas pasiūlymas
    • Techninis aprašas. Šį dokumentą dažniausiai sukuria dizaineris. Jame bendrai aprašomi techniniai projekto reikalavimai bei apimtis.
    • Kūrybinis aprašas. Šis dokumentas yra sukuriamas kaip atsakymas į kliento pasiūlymą. Dokumentas yra naudojamas kūrybinio proceso metu.
    • Įžvalgų aprašas. Tai kelių sakinių dokumentas, sukuriamas pasitarus su klientu. Dokumente tiksliai ir trumpai aprašomas projektas.
  2. Tyrimas ir įžvalgos

    Šiame internetinės svetainės dizaino proceso etape atliekamas tyrimas. Tyrimo metu reikėtų atsakyti į panašius klausimus:

    • Kaip  atrodys pagrindinis svetainės puslapis?
    • Kiek individualių vartotojų laukiama per tam tikrą laiko tarpą, pvz., mėnesį?
    • Kaip vartotojai naviguos interneto puslapyje  (galimi populiariausi scenarijai)?
    • Ką žinome apie internetinės svetainės būsimus individualius vartotojus?
    • Ko individualus vartotojas tikisi iš svetainės?
    • Ko iš svetainės tikisi tam tikra, tikslinė vartotojų grupė?
    • Swot analizė, leidžianti įvertinti internetinės svetainės stipriąsias, silpnąsias puses, galimybes ir pavojus.
    • Sukruti klausimyną ir apklausti kuo daugiau potencialių internetinės svetainės vartotojų.
    • Nustatyti rinkos segmentaciją- žmonių grupes, turinčias bendrų savybių, tokių kaip gyvenama vieta, amžius, lytis, pomėgiai..

    Jei gautume atsakymus į didžiąją dalį klausimų, būtume puikiai informuoti. Nėra būtina turėti visų atsakymų į klausimus, kad sukurtume kokybišką interneto svetainę

  3. Idėjų generavimas

    Paprasčiausias idėjų generavimo būdas yra sugalvoti idėją ir iškarto ją užrašyti bei nieko nelaukiant eiti prie kitos. Tai nenutrūkstamas procesas. Idėjų tinkamumas ir analizavimas šiuo atveju nesvarbu.
    Yra ir kitų idėjų generavimo būdų, tokių kaip minčių žemėlapiai, idėjų sesijos su bendradarbiais ar klientu.
    Į šį procesą galime įtraukti klientą. Taip jis bus labiau informuotas apie procesą ir pakreips projekto eigą jam patinkančia linkme. Sugeneruotos idėjos aptariamos su klientu ir  įtraukiamos į kūrybinį aprašą.

  4. Sprendimas

    Surinkus duomenis iš idėjų generavimo žingsnio, pridėjus tyrimo duomenis bei aprašus, priimamas sprendimas, kokia kryptimi bus plėtojamas interneto svetainės dizainas.
    Toliau sukuriamas internetinės svetainės prototipas. Galime pradėti piešiniu ant popieriaus arba grafine programa, tokia kaip photoshop gimp ar paint.net. Dabar tikslas yra kuo greičiau ir paprasčiau sukurti dizainą, kad vėliau jį galėtume tobulinti.
    Sukūrę patinkantį prototipą, turime leisti jį patikrinti žmonėms. Tai gali būti bendradarbis, draugas ar šeimos narys. Svarbiausia išsiaiškinti, kur yra silpnosios internetinės svetainės vietos ir jas ištaisyti.
    Toliau sukuriame interneto svetainės pagrindinių puslapių dizainą, atsižvelgdami į logotipą, spalvas ir šriftus.

  5. Galutinis produkto paleidimas

    Priėjome paskutinį interneto svetainės kūrimo žingsnį. Idėjų generavimas baigtas. Liko sukurti veikiantį produktą. Turime panaudoti informaciją surinktą ankstesniuose žingsniuose, ir atsižvelgti į ankstesniame žingsnyje sukurtą prototipą.

Reikia prisiminti, kad yra daug įvairių dizaino kūrimo procesų. Juose visuose minimi tie patys elementai: aptarimas, tyrimas, dizaino kūrimas, pataisymai ir galutinis produkto paleidimas.
Skirtingi dizaino procesai daugiau dėmesio skiria tam tikram proceso elementui.
Svarbiausia, kad tinkamas dizaino procesas būtų pritaikytas specifiniam projektui.

Straipsnis įkvėptas: designingfortheweb.co.uk/book

 

Tyrimas ir įžvalgos

Tags: , , , , , ,

  • asd

    nėra tokio žodžio „tobulesnis“ :) tobuliau už tobulą negali būti.

  • frogsign

    tikrai gali, jei spaskaitysi apie linijinį ir patobulintą procesą suprasi kodėl

  • http://www.d-b.lt/ Dominykas

    Vietoj to, kad kritikuoti tai ką rašai, padarykim kai ką konstruktyvaus. Nori, padovanosiu tau dvi knygas? Man jų nebereikia - viena iš jų tiesiog nebe aktuali (ir šiek tiek per silpna), o kitą turiu Kindle:
    Kelly Goto & Emily Cotler - Web ReDesign 2.0: Workflow That Works - iš esmės apie tai kiek tavo procese dar daug trūksta ir kad tavo klausimai, kuriuos reikia nuspręsti, ne visai teisingi ir šiek tiek atvirkščiai pagaminti.
    Jesse James Garrett - The Elements of User Experience: User-Centered Design for the Web - kai kurių žmonių laikoma viso UCD pagrindu.

    Sąlygos: turėtum atsiimti pats (būsiu Kaune už 2-3 sav), perskaityti ir po to padovanoti kam jų labiau reikia. Nu ir dar alaus turėtum pastatyti.

  • frogsign

    Tai bent dosnumas, tačiau Kaune aš seniai nebuvau ir greit būti nesiruošiu. Išeina, kad tau teks kito sugerovo ieškoti .
    Radai universalų dizaino procesą tinkantį visiems projektams? Tau labai pasisekė. Dauguma iš mūsų procesą prisitaiko tam tikram projektui. Autorių ir knygų šia tema tikrai daug, matyt opi ir dar neišspręsta problema.
    Kaip supratai, procesą sugalvojau ne pats (linkas straipsnio apačioje).
    Per didelis proceso apkrautumas ryja resursus. Dauguma procesų turi išvadoje paminėtas sudedamasias dalis.

  • http://www.d-b.lt/ Dominykas

    Ne, universalaus principo nėra. Jei būtų universalus principas - nereikėtų dizaino, nes pats dizainas būtų universalus. Tačiau yra kai kurie fundamentalūs principai, visa ko pagrindas ir svarbiausia - teisinga klausimų uždavimo tvarka. Ir ne tik teisinga tvarka, bet ir teisingi klausimai, kurie turi būti užduodami. „Kaip atrodys pagrindinis svetainės puslapis?“ yra klausimas, kuris turi būti užduodamas paskutinis ir ne antrame (tavo aprašytam procese), o trečiame žingsnyje. Arba kitas klausimas apie segmentaciją - svarbu nustatyti ne amžių, o pvz. kokią įtaka tas amžius daro vartotojo elgsenai.

    Per didelio proceso apkrautumo apskritai nebūna. Kiekviena proceso dalis atneša naudą klientui. Jeigu tos naudos neatneša - tai arba ta dalis netinkamai atlikta, arba netinkamu kampu vertinama, arba nereikalinga. Be abejo, balansas tarp naudos ir pastangų turi buti - čia jau faktas.

  • frogsign

    dizaino procesas=principas? :) lyg ir ne apie dizaino principus straipsnis.

    „Jei būtų universalus principas – nereikėtų dizaino, nes pats dizainas būtų universalus.“
    Jeigu būtų universali veiksmų seka, kaip išdėlioti dizaino kūrimo proceso žingsnius, visi puslapiai taptų vienodi? Truputėli nelogiška, nes yra tokie kintamieji kaip tyrimas ir įžvalgos, kad ir į kurį dizaino kūrimo proceso žingsnį minėtus kintamuosius nukeltume.
    Kaip atrodys pagrindinis svetainės puslapis? tinka 2 žingsnyje, nes tuo metu yra aktyviai bendraujama su klientu. Jis išsako lūkesčius. Tai tyrimo dalis.
    „Arba kitas klausimas apie segmentaciją – “ informacijos rinkimo metu, ji nėra interpretuojama iškart.
    „Per didelio proceso apkrautumo apskritai nebūna.“, tikrai būna jei jis suryja resursus, visada būna laiko bei finansiniai apribojimai.
    Ačiū už protingą kritiką. Visada įdomu padiskutuoti.